Shkencëtarët kanë zbuluar se çfarë lloj katastrofe do të ndodhte nëse Toka ndërron polet

Më: 21 shkurt 2021 Në ora: 16:24

Zëvendësimi i fundit i poleve magnetike të Tokës ka të ngjarë të ketë ndodhur 42,000 vjet më parë, kur mund të ketë qenë shkaku i zhdukjes së madhe të gjitarëve dhe Neandertalëve, ka treguar një analizë e re e rrathëve të pemëve të fosilizuara.

Gjetjet e studimit, të paraqitura në revistën Science, sugjerojnë që kthimi i poleve magnetike, nëse do të ndodhte përsëri, do të ishte shkatërrues – do të lejonte rritjen e rrezatimit nga hapësira dhe zhvillimin e kushteve ekstreme të motit.

Poli i Veriut po nxiton drejt Siberisë

Fusha magnetike e Tokës shtrihet në hapësirë ​​dhe është më e përqendruar në Polin e Veriut dhe Jugut. Por shtyllat nuk pushojnë. Ata lëvizin dhe herë pas here kthehen.

Poli i Veriut sot nuk është aty ku ka qenë dikur. Në vitin 1900 ai ishte në Kanada, dhe një shekull më vonë pranë Grenlandës. Për 18 vitet e fundit, ai ka ‘garuar’ në lindje për rreth 40 kilometra në vit dhe aktualisht po shkon drejt Siberisë

Vlerësohet se polet magnetike rrotullohen çdo 200,000 deri 300,000 vjet, por deri më tani nuk ka njohuri të mjaftueshme shkencore për efektin e kësaj ngjarjeje në planetin tonë.

Në një studim të ri, Alan Cooper i Muzeut të Australisë së Jugut në Adelaide dhe kolegët e tij identifikuan momentin më të saktë në histori kur ndodhi përmbysja e fundit e poleve të fushës magnetike të Tokës, e quajtur ngjarja Laschamp.

Ekipi vlerësoi se ajo ndodhi 41,560 deri 41,050 vjet më parë dhe se situata e kundërt zgjati më pak se 1,000 vjet.

Ekipi erdhi në këtë vlerësim bazuar në një analizë të karbonit radioaktiv në rrathët pemëve halore antike, të fosilizuar të ruajtura në kënetat e Zelandës së Re veriore.

Magnetosfera mbron Tokën nga rrezatimi i dëmshëm

Dihet që magnetosfera ruan jetën në Tokë nga rrezatimi i ndryshëm me frekuencë të lartë, i ashtuquajturi rrezatimi jonizues, dhe nga rrezet kozmike.

Kur fusha magnetike dobësohet, rrezet kozmike hyjnë në atmosferë dhe shndërrojnë atomet e karbonit në formë radioaktive C-14.

Në hapin tjetër, shkencëtarët përdorën modelimin për të provuar nëse disa ndryshime kryesore të klimës përkuan me ngjarjen Laschamp për të shqyrtuar efektet e mundshme klimatike të përmbysjes së polit.

“Dëmton shtresën e ozonit dhe sasi të mëdha të rrezatimit ultraviolet arrijnë në Tokë”, thotë Cooper.

Kjo mund të ketë shkaktuar kushte ekstreme të motit, duke përfshirë rrufetë, temperaturat e larta dhe shumë rrezet e diellit – për të cilat organizmat mund ta kenë pasur të vështirë të përshtaten.

“Këto ndryshime ekstreme në mjedis mund të kishin shkaktuar ose të paktën të kishin kontribuar në zhdukje, përfshirë atë të gjitarëve të mëdhenj në Australi dhe Neandertalët në Evropë”, thotë Paula Reimer nga Universiteti i Mbretëreshës në Belfast, e cila nuk ishte e përfshirë në studim.