Një ekip ndërkombëtar shkencëtarësh po studion yjet më të vjetër në galaktikën tonë

Më: 5 korrik 2023 Në ora: 15:22

Vëzhgime të hollësishme të yjeve më të vjetër në qendër të galaktikës sonë, të lindur vetëm një miliard vjet pas Big Bengut, janë bërë nga një ekip ndërkombëtar studiuesish.

Rezultatet e studimit u prezantuan në Takimin Kombëtar të Astronomisë të Shoqërisë Mbretërore Astronomike të Britanisë.

Disa nga yjet e lindur më pak se një miliard vjet pas Big Bengut janë ende sot dhe mund të përdoren për të studiuar se si ishin galaktikat kur filluan të formoheshin. Studiuesi i Institutit të Astronomisë në Universitetin e Kembrixhit dhe anëtari i ekipit hulumtues, Anke Arendsen, i përshkruan ato si “relike nga universi i hershëm”.

Këta yje mund të identifikohen nga përbërja e tyre kimike e pacenuar, pasi ato përbëhen kryesisht nga hidrogjen dhe helium, me një bollëk shumë më të vogël elementësh më të rëndë se yjet më të rinj si Dielli.

Në këtë hulumtim, shkencëtarët përdorën një filtër të veçantë imazherie në teleskopin Kanada-Francë-Hawaii (CFHT) dhe konfirmuan rezultatet e tyre me vëzhgimet spektroskopike me teleskopin Anglo-Australian (AAT), duke bërë kështu vëzhgimet më të detajuara të yjeve në brendësi të galaktikës sonë.

Vëzhgimet e tyre më pas u kombinuan me të dhënat nga misioni Gaia për të studiuar se si këta yje lëvizin nëpër galaktikën tonë. Rezulton se sa më të vjetër të jenë yjet, aq më kaotike lëvizjet e tyre, por edhe yjet shumë të vjetër ende shfaqin një farë rrotullimi mesatar rreth qendrës galaktike. Ata zbuluan gjithashtu se shumë prej këtyre yjeve e kalojnë pothuajse të gjithë jetën e tyre brenda galaktikës, brenda një rajoni që arrin vetëm në gjysmën e rrugës midis qendrës galaktike dhe Diellit.