Pesë gjëra që duhet të dini rreth teleskopit hapësinor James Webb

Pesë gjëra që duhet të dini rreth teleskopit hapësinor James Webb

Më: 22 dhjetor 2021 Në ora: 16:19

Teleskopi Hapësinor James Webb, observatori hapësinor më i fuqishëm i ndërtuar ndonjëherë, tani është vendosur paraprakisht për t’u nisur në ditën e Krishtlindjes, pas dekadash pritjeje.

Një mrekulli inxhinierike, do të ndihmojë në përgjigjen e pyetjeve themelore në lidhje me Universin, duke parë në kohë 13 miliardë vjet. Këtu janë pesë gjëra për të ditur.

Pasqyrë gjigante ari

Pjesa qendrore e teleskopit është pasqyra e tij e madhe parësore, një strukturë konkave 21.5 këmbë (6.5 metra) e gjerë dhe e përbërë nga 18 pasqyra më të vogla gjashtëkëndore. Ato janë bërë nga berilium i veshur me ar, i optimizuar për të reflektuar dritën infra të kuqe nga skajet e largëta të universit.

Observatori ka gjithashtu katër instrumente shkencore, të cilat së bashku përmbushin dy qëllime kryesore: imazhin e objekteve kozmike dhe spektroskopinë zbërthimin e dritës në gjatësi vale të veçanta për të studiuar vetitë fizike dhe kimike të materies kozmike.

Pasqyra dhe instrumentet mbrohen nga një mburojë dielli me pesë shtresa, e cila ka formën e një qifti dhe e ndërtuar për t’u shpalosur në madhësinë e një fushe tenisi.

Membranat e saj janë të përbëra nga kapton, një material i njohur për rezistencën e tij të lartë ndaj nxehtësisë dhe qëndrueshmërinë në një gamë të gjerë temperaturash të dyja jetike, pasi ana e mburojës e drejtuar nga dielli do të nxehet deri në 230 gradë Fahrenheit (110 gradë Celsius). ana tjetër do të arrijë në -394F.

Teleskopi ka gjithashtu një “autobus të anijes kozmike” që përmban nënsistemet e tij për energji elektrike, shtytje, komunikim, orientim, ngrohje dhe përpunimin e të dhënave; Gjithsesi, Webb peshon sa një autobus shkolle.

Udhëtim miliona milje

Teleskopi do të vendoset në orbitë rreth një milion milje larg Tokës, afërsisht katër herë më shumë se distanca e planetit tonë nga Hëna.

Ndryshe nga Hubble, teleskopi aktual kryesor hapësinor që rrotullohet rreth planetit, Webb do të rrotullohet rreth Diellit.

Nga pikëpamja e Diellit, ajo do të mbetet direkt pas Tokës, duke e lejuar atë të qëndrojë në anën e natës së planetit tonë. Mbrojtja e diellit e Webb-it do të jetë gjithmonë midis pasqyrës dhe yllit tonë.

Do të duhet rreth një muaj për të arritur këtë rajon në hapësirë, i njohur si pika e dytë e Lagranzhit, ose L2. Ndërsa astronautët janë dërguar për të riparuar Hubble, asnjë njeri nuk ka udhëtuar ndonjëherë aq larg sa orbita e planifikuar e Uebit.

Origami të teknologjisë së lartë

Për shkak se teleskopi është shumë i madh për t’u futur në konin e hundës së raketës në konfigurimin e tij operacional, ai duhet të transportohet i palosur, në stilin origami. Shpalosja është një detyrë komplekse dhe sfiduese, vendosja më e frikshme që NASA ka provuar ndonjëherë.

Rreth 30 minuta pas ngritjes, antena e komunikimit dhe panelet diellore që e furnizojnë atë me energji do të vendosen.

Pastaj vjen shpalosja e mburojës së diellit, e palosur deri më tani si një fizarmonikë, duke filluar nga dita e gjashtë, shumë pasi kishte kaluar Hënën. Membranat e saj të hollë do të udhëhiqen nga një mekanizëm kompleks që përfshin 400 rrotulla dhe 1312 këmbë kabllo.

Gjatë javës së dytë më në fund do të vijë radha e pasqyrës për t’u hapur. Pasi në konfigurimin e tij përfundimtar, instrumentet do të duhet të ftohen dhe të kalibrohen, dhe pasqyrat të rregullohen me shumë saktësi.

Pas gjashtë muajsh teleskopi do të jetë gati për t’u nisur.

Jeta, universi dhe gjithçka

Webb ka dy misione kryesore shkencore, të cilat së bashku do të përbëjnë më shumë se 50 për qind të kohës së tij të vëzhgimit. Së pari, eksploroni fazat e hershme të historisë kozmike, duke parë në kohë vetëm disa qindra milionë vjet pas Big Bengut.

Astronomët duan të shohin se si u formuan yjet dhe galaktikat e para dhe si evoluojnë ato me kalimin e kohës.

Qëllimi i dytë i tij kryesor është zbulimi i ekzoplaneteve, që do të thotë planetë jashtë sistemit diellor. Ai gjithashtu do të hetojë potencialin për jetë në ato botë duke studiuar atmosferat e tyre.

Premtimi i madh i Webb qëndron në kapacitetin e tij infra të kuqe.

Ndryshe nga drita ultravjollcë dhe e dukshme në të cilën vepron kryesisht Hubble, gjatësitë e valëve më të gjata të infra të kuqe depërtojnë më lehtë në pluhur, duke lejuar që universi i hershëm i mbuluar me re të shfaqet më qartë.

Infrared gjithashtu i lejon shkencëtarët të shkojnë më mbrapa në kohë për shkak të një fenomeni të quajtur Redshifting. Drita nga objektet më larg shtrihet ndërsa universi zgjerohet, drejt skajit infra të kuq të spektrit.

Gjithashtu janë planifikuar vëzhgime më të afërta, në sistemin tonë diellor, të Marsit dhe të Evropës, hënës së akullt të Jupiterit.

Dekada në përgatitje

Astronomët filluan debatin për teleskopin që duhet të pasonte Hubble në vitet 1990, me ndërtimin e Webb që filloi në 2004.

Nisja është shtyrë disa herë, fillimisht në vitin 2007, më pas 2018 kryesisht për shkak të kompleksiteteve që lidhen me zhvillimin.

Observatori është rezultat i një bashkëpunimi të jashtëzakonshëm ndërkombëtar dhe integron instrumentet kanadeze dhe evropiane.

Më shumë se 10,000 njerëz punuan në projekt, me buxhetin që përfundimisht arriti në rreth 10 miliardë dollarë.

Misioni është caktuar të zgjasë për të paktën pesë vjet, por shpresojmë 10 ose më shumë.