Shkencëtarët zbulojnë arsyen pse NASA i jep një emër të veçantë çdo vendi që studion në planetin Mars

Më: 16 qershor 2023 Në ora: 11:39

Sa herë që NASA studion një vend në planetin Mars, ajo i vendos një emër. Shkencëtarët më në fund kanë zbuluar arsyen e kryerjes së kësaj procedure.

Sipas nasa.gov, një mision në planetin e kuq nga Rover Perseverance është duke u zhvilluar. Kështu, si pseudonimi ashtu edhe emri zyrtar i një vendi janë ndër mijëra të aplikuara nga misionet e NASA-s jo vetëm në kratere dhe kodra, por në çdo gur, guralecë dhe faqe shkëmbi që ata studiojnë.

“Arsyeja nr. 1 që po zgjedhim të gjithë këta emra është të ndihmojmë ekipin të mbajë gjurmët e asaj që po gjen çdo ditë”, tha Ashwin Vasavada, shkencëtar i projektit për misionin Curiosity në Laboratorin Jet Propulsion të NASA-s në Kaliforninë Jugore. “Më vonë, ne mund t’u referohemi kodrave dhe shkëmbinjve të shumtë me emër ndërsa i diskutojmë dhe në fund regjistrojmë zbulimet tona.”

Mënyra se si shkencëtarët vijnë me identifikuesit ka evoluar që 25 vjet më parë, kur ata përdorën emrat e personazheve vizatimorë.

Dallimi midis një emri zyrtar në Mars dhe atij jozyrtar është në dukje i thjeshtë: emrat zyrtarë miratohen nga një grup shkencëtarësh të njohur si Unioni Ndërkombëtar Astronomik (IAU). NJAB vendos standarde për emërtimin e veçorive planetare dhe i regjistron emrat në Gazetën e Nomenklaturës Planetare.

Për shembull, krateret më të mëdha se 60 kilometra janë emëruar sipas shkencëtarëve të famshëm ose shkrimtarëve të fantashkencës. Krateret më të vogla janë emëruar sipas qyteteve me një popullsi prej më pak se 100,000. Krateri Jezero, të cilin Perseverance po e eksploron, e ka marrë emrin e një qyteti në Bosnje, Belva, një krater goditës në Jezero, është emëruar pas një qyteti në Virxhinia Perëndimore, një tjetër u emërua pas Belva Lockwood, gruaja e parë që kandidoi për president në 1884 dhe 1888.