​NASA gjeti blloqet ndërtuese të jetës në një mostër të një asteroidi të rrezikshëm

Më: 11 tetor 2023 Në ora: 18:33

Analiza paraprake e një mostre të asteroidit Bennu 4.5 miliardë vjeçar tregon se ai përmban ujë dhe nivele të larta karboni, që do të thotë se mund të përmbajë blloqet ndërtuese të jetës në Tokë, njoftoi sot NASA.

Por për të kuptuar në detaje natyrën e përbërjeve të karbonit të gjetura, nevojiten kërkime të mëtejshme.

Shkencëtarët do të studiojnë sekretet e fshehura në pluhurin e asteroidit për dekadat e ardhshme, në mënyrë që të fitojnë njohuritë më të mira të mundshme mbi zhvillimin e sistemit tonë diellor, origjinën e jetës në Tokë, por edhe masat që mund të merren në rast se një asteroid i rrezikshëm është nisur drejt nesh.

Ekipi shkencor i misionit OSIRIS-REx do të analizojë pluhurin e çmuar për dy vitet e ardhshme dhe NASA do të ruajë të paktën 70% të mostrës në mënyrë që shkencëtarët në mbarë botën, duke përfshirë gjeneratat e ardhshme të ekspertëve, të mund t'i hedhin një sy kësaj. "gungë" unike asteroidesh.

Një rrugë e gjatë për në një asteroid

NASA nisi sondën OSIRIS-REx drejt Bennu në shtator 2016. U deshën dy vjet që anija kozmike të arrinte në asteroid, dhe më pas dy të tjera harta të sipërfaqes përpara se ekipi të gjente një vend të përshtatshëm për të mbledhur mostrën. Më 20 tetor 2020, sonda zbriti në asteroid dhe arriti të mbledhë pluhurin e çmuar. Por jo gjithçka shkoi ashtu siç prisnin shkencëtarët.

Ideja ishte që sonda të godiste sipërfaqen me pjesën e saj dhe të lëshonte një shpërthim gazi azoti, i cili do të ngrinte zhavorr dhe pluhur. Por gjatë atij procesi pasoi një lloj tronditjeje. Kur mekanizmi u kontaktua, sipërfaqja u nda si një lëng dhe presioni krijoi një krater me diametër 8 metra.

Materiali fluturoi në të gjitha drejtimet, por për fat të mirë edhe në dhomën e grumbullimit të mostrave. Shtrohet pyetja, pse është kaq i rëndësishëm i gjithë ky projekt afatgjatë dhe kompleks? Arsyeja e parë është se Bennu është në krye të listës së asteroideve të rrezikshëm të NASA-s. Njohja e përbërjes së Bennu mund të na japë një ide se si ta ndalojmë atë nëse do të detyrohemi ndonjëherë të bëjmë diçka të tillë në të ardhmen.

Por Bennu nuk është vetëm një burim frike, por mund të zbulojë diçka për origjinën tonë. Bennu është një relikte nga koha e formimit të sistemit diellor 4.5 miliardë vjet më parë, dhe në fakt është një kapsulë kohore e ruajtur në mënyrë perfekte.

Asteroidi më i rrezikshëm në sistemin diellor

NASA e konsideron Bennu shkëmbin më të rrezikshëm në Sistemin Diellor, sepse ka probabilitetin më të lartë për të goditur Tokën nga të gjithë asteroidet e njohur. Por nuk ka asnjë arsye për t'u shqetësuar. Edhe pse Bennu përbën një rrezik për planetin tonë, probabiliteti i një ndikimi është shumë i vogël, shkruan Science Alert.

Për shkak të rrugës dhe orbitës së tij rreth Diellit, e cila zgjat 1.2 vjet, në shekujt e ardhshëm ai do t'i afrohet Tokës në disa raste deri në atë masë sa të ketë një mundësi të vogël të një përplasjeje.

NASA thotë se ka një shans që Bennu të kalojë nëpër një të ashtuquajtur bllokim graviteti gjatë fluturimit të tij më 25 shtator 2135 - një zonë në hapësirë që mund ta drejtojë atë të përplaset me planetin tonë në fund të shekullit të 22-të.

Megjithëse është e vështirë të përcaktohet probabiliteti i saktë i një ngjarje të tillë katastrofike, duke përdorur të dhënat e mbledhura nga anija kozmike OSIRIS-Rex, ekspertët arritën të bëjnë një model më të mirë të zhvillimit të orbitës së Bennu. Analiza e tyre tregon se ka vetëm një shans 0.037% (1:2700) që ai të godasë Tokën më 24 shtator 2182.