​NASA bëri fotografi të pabesueshme të botës me më shumë vullkane në sistemin diellor

Më: 19 tetor 2023 Në ora: 15:17

Sonda Juno e NASA-s kapi foto të reja të trupit më aktiv vullkanik në Sistemin Diellor.

Më 15 tetor, anija kozmike fluturoi përtej hënës së Jupiterit, Io, duke iu afruar asaj vetëm 11,680 kilometra larg.

Në imazhet e reja, ne mund të shohim rajonin polar verior të Hënës, si dhe retë vullkanike që vareshin mbi shpërthimet.

Io është një trup jashtëzakonisht aktiv vullkanik, shkencëtarët vlerësojnë se rreth 150 nga 400 vullkanet e njohur shpërthejnë në të në çdo kohë të caktuar. Këto foto të fundit janë pamja më e detajuar e sipërfaqes së Io që nga sonda Galileo e Jupiterit, e cila studioi gjigantin e gazit dhe hënat e tij midis 1995 dhe 2003.

Një botë e mbushur me vullkane

Io është një objekt magjepsës. Ajo është vetëm pak më e madhe se Hëna e Tokës dhe është plotësisht e mbushur me vullkane. Në imazhet me rreze infra të kuqe (imazhi më poshtë), mund të shihet se si materiali i shkrirë pushton sipërfaqen dhe krijon liqene të mëdha llave, shkruan Science Alert.

Ky aktivitet i theksuar vullkanik është pasojë e orbitës specifike të Ija-s. Domethënë, orbita e saj është në formën e një elipsi, që do të thotë se ajo ndryshon ndikimin gravitacional të Jupiterit, duke ndryshuar formën e vetë hënës. Ky trup hapësinor është gjithashtu i ndikuar gravitacionalisht nga hënat e tjera të Jupiterit - Callista, Europa dhe Ganymede; që ngroh më tej hënën e vogël dhe stimulon aktivitetin vullkanik.

Io krijon aurorat ultravjollcë në Jupiter

Forcat gravitacionale kanë një efekt të jashtëzakonshëm. Një rrjedhë e vazhdueshme e gazit të dyoksidit të squfurit që shpërthen nga Io hyn në orbitën e Jupiterit, ku formon një rrymë të madhe plazme që lëviz vazhdimisht dhe përshpejtohet përgjatë linjave të fushës magnetike të planetit gjigant. Kur arrin në pole, materiali bie në atmosferën e Jupiterit dhe krijon aurora të përhershme ultravjollcë, të padukshme për syrin e lirë.

Në fotot e reja, ne mund të shohim detajet e rajonit polar verior në Io, i cili është shtëpia e maleve jo vullkanike që arrijnë një lartësi deri në 6.000 metra. Të paktën dy re vullkanike u regjistruan në skajet e saj.

Juno nuk ka mbaruar ende me punën e tij. Në muajt e ardhshëm, sonda do të fluturojë jashtëzakonisht afër Ije dhe do të arrijë në një distancë prej vetëm 1.500 kilometrash. Ndaj na presin foto të tjera mahnitëse.